preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
RASPORED SATI
UPUTE ZA KORIŠTENJE TABLETA

Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

VAŽNI DOKUMENTI
Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 1. 2024.

Ukupno: 8032
Ovaj mjesec: 3611
Ovaj tjedan: 345
Danas: 43
Novosti iz škole

Projektna izvanučionička nastava "Ad Limina Cibalae"

                U sklopu projekta „Ad limina – Cibalae“, a u suradnji s Gradskim muzejom Vinkovci, učenici 1. a, b i c razreda i kulturnopovijesne skupine Gimnazije Županja dana 24. svibnja 2022. godine proveli su izvanučioničnu nastavu na lokaciji arheološkog nalazišta i u prostorijama Gradskog muzeja Vinkovci.

                Ciljevi projektne nastave bili su korelacija nastavnih predmeta latinskog jezika, povijesti i kemije i upoznavanje kulturno-povijesne baštine Vinkovaca.

                Voditelji projekta bili su predmetni nastavnici: profesor latinskog jezika Marko Markoljević, kao glavni organizator provedbe projekta i voditelj radionice latinskog jezika, profesori Filip Jurić i Danijela Kegalj, koji su bili zaduženi za upoznavanje učenika s kulturno-povijesnom baštinom Vinkovaca te profesori kemije Mirjana Lermajer i Marinko Tomić, koji su koordinirali dio projekta vezan uz arheološko nalazište i iskapanje.


U prvom dijelu, koji je bio vezan uz ishode nastave kemije i povijesti, učenici su se na lokaciji arheološkog nalazišta u Vinkovcima na adresi Gundulićeva 29 upoznali s metodama rada suvremene arheologije i time obogatili znanje koje su o tome stekli u redovnoj nastavi povijesti. Nakon što su im arheologinje opisale nalaze i demonstrirale rad na nalazištu, učenici Irena Lalić i Dorijan Petričević demonstrirali su uz pomoć plakata metodu utvrđivanja starosti nalaza uz pomoć radioaktivnog ugljika C-14. U raspravi koja se potom razvila, učenici su od arheologinja doznali o drugim načinima datiranja nalaza i time ostvarili ishode nastave kemije.

                U drugom dijelu, koji je bio vezan uz ishode nastave povijesti i kulturno-povijesne skupine škole, učenici su uz pomoć muzejskih pedagoga i vodiča upoznali arheološku, povijesnu i etnološku zbirku vinkovačkog muzeja.

Pri razgledu etnografske zbirke učenici su se podrobno upoznali sa šokačkom tradicijom i baštinom, čija su obilježja vrlo aktivno u muzeju usporedili s onima iz županjske Posavine.

Pri razgledu arheološke i povijesne građe muzeja učenici su bili posebice impresionirani originalnom posudom vučedolskog Oriona, a zbog njezine iznimne važnosti kao najstarijeg europskog kalendara. Budući da su o ovom nalazu već imali šire znanje iz redovne nastave povijesti, učenici su iznimno dobro interpretirali znakovlje i značenje posude i razvili raspravu o nalazu.

U radnom dijelu učenici su ispunjavali radni listić o antičkoj baštini Vinkovaca, s naglaskom na kontinuitete i promjene u svakodnevici Cibala u odnosu na današnje vrijeme. Dio izvrsno ispunjenog radnog listića Erin Milaković, učenice 1. a, može se pogledati u galeriji.

                U trećem dijelu izvanučioničke nastave vezanim uz latinski jezik, učenici su sudjelovali u radionici s elementima art terapije. Njihov je zadatak bio likovnim tehnikama izraziti svoje emocije koje su doživjeli u susretu s muzejom kao mjestom prošlosti, ali ujedno i mjestom koje nas poziva da kvalitetnije živimo svoju sadašnjost i promišljamo o svojoj budućnosti.

Radionicu je vodila muzejska pedagoginja Iva Krolo u suradnji s terapijskim psom Bellom. Tako su se na povijesnoj traci našli podvojene ličnosti drevnih Cibala, pivo cara Valensa, motivi iz etnografske zbirke i niz drugih elemenata, kojima su učenici aktualizirali prošlost, prepoznavajući njezin utjecaj u današnjem svakodnevnom životu. Nekoliko je učenica bilo zadivljeno etnografskom zbirkom pa su za vrijeme radionice ostale na produženom stručnom vodstvu.

                Učenici i njihovi voditelji iznimno su zadovoljni ovakvom vrstom nastave i projekta u kojima su sudjelovali, a kao posebnu vrijednost ističu iznimnu srdačnost djelatnika Gradskog muzeja Vinkovci, koji su im pomogli približiti baštinu ovoga grada, koji s ponosom ističe svoj kontinuitet naseljenosti više od 7000 godina.

                Uz to, projekt je pokazao da se između STEM, jezičnih i društveno-humanističkih nastavnih predmeta mogu ostvariti izvrsne i iznimno zanimljive korelacije, koje pokazuju svestranost učenika i djelatnika naše škole i obogaćuju školski kurikulum, a učenici stječu nove vještine, iskustva i trajno znanje.



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Goran Knez   datum: 1. 6. 2022.




preskoči na navigaciju