Projektna nastava i učenje

Otvoreni sati u znaku Erasmus+ mobilnosti: PBL u nastavi biologije i matematike

U sklopu Erasmus+ KA1 mobilnosti i školskog Erasmus projekta: Projektna nastava i učenje, u našoj su školi tijekom ožujka i travnja održani otvoreni sati s ciljem prikaza primjene suvremenih strategija poučavanja stečenih tijekom edukacije u Valenciji. Fokus je bio na metodama projektno orijentiranog učenja (PBL), koje su uspješno
implementirano u nastavne sate biologije i matematike.
Nastavnica biologije Marija Troha Holmik i nastavnica matematike Sanja Slijepčević Tkalac osmislile su i provele satove temeljene na PBL pristupu, uz primjenu ishoda iz predmetnih kurikuluma. Učenici prvih drugih i četvrtih razreda aktivno su sudjelovali u radu, razvijajući vještine istraživanja, logičkog mišljenja i timske suradnje.
Otvoreni satima prisustvovali su ravnatelj škole, pedagoginja te članovi školskog STEM projektnog tima, drugi nastavnici i stručni suradnici. Njihovo sudjelovanje dodatno je osnažilo važnost ovakvog oblika nastave u modernom obrazovanju.
Kako bi se osigurala održivost projekta i kontinuirana podrška učiteljima, svi materijali i resursi za primjenu PBL pristupa dostupni su na platformi Teams, čime se olakšava integracija novih metoda u svakodnevni rad.
Ovaj događaj još je jedan dokaz uspješnog povezivanja međunarodnog obrazovnog iskustva i lokalne školske prakse, s ciljem podizanja kvalitete nastave.

Stukturirani tečaj u Valenciji

Erasmus+ projekt ‘Projektna nastava i učenje’

Nastavnice županjske Gimnazije – Sanja Slijepčević Tkalac i Marija Troha Holmik – sudjelovale su u okviru Erasmus+ KA1 projekta ‘Projektna nastava i učenje’ na strukturiranom tečaju ‘Project based learning’ u organizaciji Europass Teacher Academy u Valenciji, u Španjolskoj, od 18. do 23. studenog 2024.

Cilj sudjelovanja na tečaju je  usavršavanje pedagoških vještina te usvajanje metode podučavanja putem projektnoga učenja što bi nastavu trebalo učiniti kreativnijom i dinamičnijom. Ovakav tip učenja dovodi do povećanja motivacije i aktivnosti učenika što  rezultira njihovim boljim postignućima  te  kreiranjem projekta iz STEM  područja.

Tečaj je proveden u grupi od 15 sudionika iz Estonije, Litve, Njemačke, Nizozemske, Švedske, Danske, Portugala i Hrvatske. Glavni ciljevi tečaja iz perspektive učenika su slijedeći: poticanje istraživačkog rada, suradničkog učenja, razvijanje kritičkog razmišljanja, činjenično znanje i vještine povezati s konkretnim problemom, potrebama i izazovima, dugoročni utjecaj na učenički uspjeh i postignuća izvan učionice, poboljšani stavovi prema učenju, dok su ciljevi tečaja iz  perspektive nastavnika: kreirati aktivnosti za učenje, motivirati učenike, ostvariti efikasnu suradnju, pokazati učenicima primjenjivost školskih tema i aktivnosti, razviti vještine rješavanja problema, ishode kurikuluma uključiti u projektnu nastavu, biti dobar mentor učenicima – koji potiče kritičko promišljanje, autonomiju i suradnju, upoznati se s alatima i strategijama važnim za razvijanje učeničkih kompetencija, kreirati konkretan, primjenjiv i efikasan nastavni sat/sate koristeći metodu  projektnog učenja za određenu temu.

Nakon sudjelovanja na stručnom usavršavanju u inozemstvu, obveza je svih sudionika mobilnosti  provedba  što većeg broja diseminacijskih aktivnosti. Rezultati strukturiranog tečaja mobilnosti nastavnika integrirat će se u rad škole u sljedećim oblicima: nastava otvorenog tipa, primjena minimalno jednog ishoda koji su sudionici ostvarili na tečaju kod svih nastavnika STEM predmeta te izrada pisanog materijala u obliku metodičkog priručnika o integraciji projektne nastave u godišnje kurikulume.

Sudionici strukturiranog tečaja, iako zaokupljeni raznim zadacima, stigli su i uživati u kulturnoj, povijesnoj, gastronomskoj i svakoj drugoj ljepoti Valencije.

Sastanak STEM projektnog tima Erasmus + Projektna nastava i učenje  17.09.2024.

Skip to content